Tory dzielą Aleksandrów Kujawski. Tunele może je połączyć. Kolej nie mówi nie

Jadwiga Aleksandrowicz
sxc.hu
Wizje połączenia dwoma tunelami przeciętego przez torowiska miasta snuje burmistrz. Podjął już rozmowy z koleją, a ona podobno nie mówi: NIE.

Już wiadomo, że kolej będzie modernizować torowisko od Włocławka do Aleksandrowa Kujawskiego.

- Zabiegamy o uwzględnieni w projekcie dwóch tuneli na terenie miasta - nie ukrywa burmistrz Andrzej Cieśla.

Torowisko dzieli miasto na dwie części. W centrum oraz przy wjeździe do miasta od strony Ciechocinka są przejazdy przez tory zamykane szlabanami. Tędy także tory pokonują piesi.

Na torowiskiem są dwie metalowe kładki. Jedna z nich wymaga pilnego remontu, a to koszt ok. 1,5 mln złotych. Stąd poszukiwania innego rozwiązania , wygodniejszego i uwzględniającego potrzeby osób niepełnosprawnych.

- Rozmawiamy z komórką inwestycyjną kolei o dwóch tunelach pod torowiskiem, z obu stron budynku dworcowego - nie ukrywa burmistrz Adrzej Cieśla. Podkreśla, że trwa etap opracowywania dokumentacji zaplanowanych przez kolej inwestycji i jest szansa na dokonanie zmian pierwotnych założeń. - W rozmowach z przedstawicielami kolei spotykam się ze zrozumieniem naszych potrzeb i jestem pełen nadziei, że to się uda. Jesteśmy gotowi partycypować w kosztach.Głównych inwestorem byłaby kolej - dodaje.

Czytaj również: Zaginieni mieszkańcy naszego regionu [zdjęcia]

Miasto zabiega także o przekazanie terenu, które obecnie dzierżawią od kolei aleksan-drowscy kupcy na targowisko, zwane powszechnie „manhatanem”. - Kupcy wypowiedzieli umowę dzierżawną, bo opłaty są zbyt wysokie. Kolej wystawiła ten teren na przetarg. Będzie w najbliższy piątek. Wybieram się tam, by przedstawić nasze potrzeby - zapowiada burmistrz, który widziałby na tym terenie nie tylko wyjście z podziemnego tunelu, wiodącego od peronu, ale też duży parking ze stanowiskami, a może i wypożyczalnią rowerów.

- Podróżni z okolic mogliby załatwiać swoje sprawy w mieście, poruszając się rowerami - tłumaczy. Dodaje, że pojawia się możliwość, ale i potrzeba poszerzenia peronu przy budynku dworcowym (o szerokość, jaką mają obecnie tory obok tego peronu) i przesunięcia torowiska w stronę budynku urzędu.

- Kiedyś podróżni wychodząc z budynku pod zadaszeniem wsiadali do pociągu. Powrót do takiego układu, choć zapewne na razie bez zadaszenia byłby dla podróżnych wygodniejszy od obecnego - uważa.

Przerażające nagrania z rogatek. PKP stawia "szlaban na ryzyko"

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3