Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudują osiedle Eskulapa w Fordonie

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
Trwają przygotowania do budowy nowych ulic dojazdowych do ...
Trwają przygotowania do budowy nowych ulic dojazdowych do ... sxc.hu
Trwają przygotowania do budowy nowych ulic dojazdowych do powiększającego się osiedla Eskulapa. Na finiszu są prace nad koncepcją programowo-przestrzenną. Do wiadomości publicznej projekt zostanie przekazany w pierwszej połowie 2015 roku.

W połowie grudnia gotowa będzie koncepcja programowo-przestrzenna. Obecnie wykonawca dysponuje już wstępnie uzgodnionym materiałem. Równolegle prowadzi też dalsze prace projektowe. ZDMiKP w I połowie przyszłego roku planuje procedurę wyłożenia projektu do wiadomości publicznej.

Opracowana koncepcja umożliwi prace nad wielobranżowym projektem budowlanym oraz wystąpienie o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zgodnie z dalszym harmonogramem do końca 2016 ZDMiKP planuje przetarg, a także realizację robót.


Podstawowe parametry projektowanych ulic:

1) ul. Matki Teresy z Kalkuty - prędkość projektowa 50 km/h, przekrój jednojezdniowy 1x2 (szerokość jezdni 7,00 m, szerokość pasa ruchu 3,50 m, szerokość chodnika 1,50 m, szerokość drogi dla rowerów 2,00 m),

2) ul. Trybowskiego - prędkość projektowa 30 km/h, przekrój jednojezdniowy 1x2 (szerokość jezdni 6,00 m, szerokość pasa ruchu 3,00 m, chodnik obustronny szerokości 2,00 m, miejsca postojowe prostopadłe: szerokość 2,30 m (dla osób niepełnosprawnych 3,60 m), długość 4,50 m),

3) ul. Jasiniecka - przekrój jednojezdniowy 1x2 (szerokość jezdni 6,00 m, szerokość pasa ruchu 3,00 m, chodnik jednostronny szerokości 2,00 m).

W ramach tych prac będą również przebudowane skrzyżowania: Matki Teresy z Kalkuty – Romanowskiej, Matki Teresy z Kalkuty – Pod Skarpą i Pod Skarpą – Jasiniecka, a także wybudowany zostanie chodnik i droga dla rowerów wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty na odcinku od ul. Romanowskiej do Roentgena.


W zakresie infrastruktury transportu publicznego zaplanowano:

1) zatoki autobusowe (szerokość 3,00 m, długość 20,00 m, szerokość peronu 3,00 – 3,50 m) - na ul. Matki Teresy z Kalkuty przy skrzyżowaniu z ulicą Romanowskiej w kierunku do osiedla (w kierunku do miasta wykorzystanie zatoki istniejącej), oraz na ul. Matki Teresy z Kalkuty przy skrzyżowaniu z ulicą Rydygiera w obu kierunkach,

2) perony w ciągu chodnika (szerokość 3,00 m, długość 30,00 m) - na ul. Jasinieckiej przy skrzyżowaniu z ulicą Pod Skarpą w kierunku do ulicy Trybowskiego, na ul. Trybowskiego przy skrzyżowaniu z ulicą Jasiniecką w kierunku do ulicy Matki Teresy z Kalkuty oraz na ul. Trybowskiego pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Kocerki oraz Majtkowskiego w kierunku do ulicy Matki Teresy z Kalkuty.

W przypadku awaryjnego odwrócenia przebiegu trasy linii autobusowej zaprojektowano również peron w ciągu chodnika na ulicy Jasinieckiej, przy skrzyżowaniu z ulicą Pod Skarpą i w jej kierunku. Na ulicy Trybowskiego w takim przypadku perony zostaną wyznaczone na chodniku.

(Na podstawie informacji uzyskanych od ZDMiKP)


Obchody Święto Niepodległości 2014 [zdjęcia, wideo]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto