Spis treści
- Na trasie kolejowej z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry trwa remont XIX wiecznego tunelu w Trzcińsku
- Przedłuża się zamknięcie tunelu kolejowego w Trzcińsku
- Ile kosztuje remont tunelu pod Górą Tunelową między Wojanowem a Trzcińskiem?
- Tunel w Trzcińsku na trasie Wrocław - Jelenia Góra to obiekt z XIX wieku
Na trasie kolejowej z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry trwa remont XIX wiecznego tunelu w Trzcińsku
Remont starego tunelu ruszył w marcu tego roku i potrwa do 2024 roku. Obiekt ma być poszerzony, tak aby zmieściły się tu dwa pociągi, które będą się ze sobą mijać w tunelu. Dziś jest to niemożliwe. Co ciekawe, ruch pociągów na tej trasie został wstrzymany tylko chwilowo.
- Jedynie na wstępie prac oraz w ich końcowej fazie - zaznacza Radosław Śledziński z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jak dodaje biuro prasowe, by pociągi mogły tu normalnie jeździć, by nie zniechęcić pasażerów i jednocześnie turystów zmierzających w Karkonosze, sprowadzono z Niemiec super maszynę maszyny typu TEM. Pozwoli ona na drążenie "tunelu w tunelu" przy zachowaniu ciągłości kursów.
Przedłuża się zamknięcie tunelu kolejowego w Trzcińsku
- Niestety zamknięcie tunelu w tej pierwszej fazie przedłuży się z 12 na 24 kwietnia br. - przyznaje Radosław Śledziński. Jednocześnie przypomina, że od Janowic Wielkich do jeleniej Góry pasażerowie są zmuszeni korzystać z komunikacji zastępczej.
25 kwietnia ruch pociągów ma się już odbywać normalnie, a prace maja być prowadzone bez przeszkód. O ile wykonawca robót, firma PORR nie napotka kolejnych trudności. Przedłużenie zamknięcia tunelu wiąże się z problemami z gruntem.
- Wykonawca prac musi użyć innej technologii niż zakładał na początku w związku z tym, że trafił na inne warunki gruntowe, niż pierwotnie zbadano - tłumaczy PLK.
Warto zaznaczyć, że prace polegają na rozebraniu kamiennej obudowy wewnątrz obiektu. Zastąpi ją mocniejsza i wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Renowacja tunelu obejmie ściany oporowe oraz odwodnienie. Podczas remontu wymienione zostaną również tory i sieć trakcyjna. Po zakończeniu remontu pociągi pojadą pod Góra Tunelową (440 m n.p.m. na terenie Wzgórz Dziwiszowskich) 120 km/h, teraz muszą tutaj znacząco zwalniać.
Ile kosztuje remont tunelu pod Górą Tunelową między Wojanowem a Trzcińskiem?
Na prace, których efektem mają być dogodniejsze połączenia na kolejowej trasie w Karkonosze, PKP PLK S.A. wyda ok. 85 mln zł (netto). Zadanie nazywa się
„Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach.
Tunel w Trzcińsku na trasie Wrocław - Jelenia Góra to obiekt z XIX wieku
300 metrowy tunel kolejowy w Trzcińsku został zbudowany w latach 1865 - 67. Zachowały się zdjęcia, gdzie widać jednokomorowy tunel znajdujący się między Wojanowem i Trzcińskiem, jeszcze przed położeniem torów.
Na otwarcie obiektu odbyła się huczna uroczystość, a gościom przygrywała orkiestra. Skalnym korytarzem przemaszerował dumnie pochód z pochodniami. Dla Trzcińska była to przełomowa chwila. Po wybudowaniu tu małej stacji, powstał dobry punkt wypadowy w Góry Sokole.
Zobaczcie, gdzie znajduje się tunel kolejowy pod Górą Tunelową w Trzcińsku
Zobaczcie zdjęcia, jak prowadzone są prace w tunelu kolejowym w Trzcińsku w galerii poniżej oraz historyczne zdjęcia tunelu
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?