Polacy nie wiedzą o możliwości zmiany sprzedawcy energii?

informacja prasowa
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest obecnie tak prosta, jak zmiana operatora sieci komórkowej czy dostawcy Internetu. Mimo, że rynek został uwolniony w 2007 roku, świadomość Polaków w zakresie wyboru sprzedawcy prądu jest wciąż bardzo niska. Przeszło co trzecia osoba nigdy nie słyszała o możliwości zmiany sprzedawcy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Energetycznego Centrum SA, jednego z największych niezależnych sprzedawców energii elektrycznej na polskim rynku.

Na pytanie, czy możliwa jest zmiana firmy, która dostarcza energię elektryczną do twojego domu, jedynie 48% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Aż 37% badanych nie słyszało o możliwości wyboru usługodawcy. 15% respondentów nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. Jak pokazują badania Energetycznego Centrum SA, świadomość prawa do zmiany firmy sprzedającej energię ma niespełna połowa z nas.

Lepiej w badaniu od kobiet wypadli mężczyźni. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi udzieliły osoby
w wieku od 30 do 39 lat (wraz z wiekiem świadomość możliwości zmiany sprzedawcy energii maleje). Powyżej średniej byli mieszkańcy największych miast oraz badani z wykształceniem wyższym.

Wizja zawierania nowej umowy, rozwiązywania starej i przechodzenia całego procesu zmiany kojarzy się wielu z mnóstwem dokumentów oraz formalności, których należy dopełnić. Rzeczywistość jest jednak inna. Wystarczy upoważnić nowego sprzedawcę, który może wszystko załatwić za nas. Zmiana sprzedawcy energii może wiązać się z oszczędnościami dochodzącymi nawet do kilkudziesięciu procent w skali roku. Sam proces trwa około 2 miesiące od momentu podpisania umowy i nie wiąże się z przerwami w dostawach prądu, ponieważ dystrybutor pozostaje ten sam.

Według danych Urzędu Regulacji Energetyki tylko w ciągu ostatnich dwóch lat przeszło 100 tys. gospodarstw domowych zmieniło sprzedawcę energii elektrycznej, podczas gdy w latach 2007-2010 na taki krok zdecydowało się zaledwie 1,3 tys. osób.

*„Ilościowe badanie rynku energii elektrycznej” przeprowadziła firma Inquesta na zlecenie Energetycznego Centrum SA, grudzień 2013.

Więcej informacji:
Karolina Kawska
Rzecznik Prasowy Energetycznego Centrum SA
rzecznik@ec.net.pl
797 027 854

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3