ŚDS w Aleksandrowie Kujawskim szkoli swoich pracowników
Środowiskowy Dom Samopomocy im. prof. Jana Władysława Piltza w Aleksandrowie Kujawskim w ramach współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Aleksandrowie Kujawskim pozyskał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego przeznaczone na finansowanie działań związanych z andragogiką( pedagogiką pracy) zgodnie z ustalonymi priorytetami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Wsparcie realizacji szkoleń dla instruktorów, terapeutów , pedagogów, opiekunów zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego, prowadzonych przez MRPIPS.
Kwota dofinansowania to 14.277 zł na realizacje szkoleń „Bilateralna Integracja” i „Zachowania agresywne lub autoagresywne wśród podopiecznych – metody postępowania”
Mając na uwadze program terapeutyczny który ma wpływać na rozwój poznawczy i ruchowy uczestnika sięgamy po metody i techniki, które pozwalają osiągać lepsze wyniki w pracy z osobami z niepełnosprawnościami - mówi Dawid Urbański, kierownik placówki. - Ale najważniejsza jest przecież sfera emocjonalna, dobrostan psychiczny, spokój wewnętrzny, eliminowanie nadpobudliwości, emocji, redukcja napięcia, potrzeba utrzymania kontaktu ze światem zewnętrznym, właściwe ukierunkowanie energii. Pomoc terapeutyczna, pedagogiczna, psychologiczna, przygotowanie, wiedza, doświadczenie tak naprawdę wyznaczają ramy indywidualnego programu rehabilitacji i terapii
Bilateralna integracja- to współpraca i koordynacja w czasie, kiedy jakiś określony ruch jest wykonywany przez jedną stronę ciała niezależnie od ruchów jego drugiej strony oraz zdolność koordynacji obydwu części ciała podczas wykonywania wielu sekwencji ruchów. Wiele osób, u których występują opóźnienia rozwoju, mają trudności w nauce lub odnoszą niepowodzenia, w tym osoby z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD. Ci prezentują często niedojrzałość w systemie motorycznym. Wówczas może ujawnić się słabe lub niesymetryczne napięcie mięśniowe, nieadekwatność, deficyty uwagi oraz słaba pamięć, słaba kontrola mięśni oka i upośledzenie funkcji wizualnych, słuchowych i percepcji. Opóźnienia w rozwoju motorycznym są nierozerwalnie związane z opóźnieniami w rozwoju poznawczym i społecznym. Podjęcie programu terapii integracji bilateralnej jest poprzedzone diagnostyką, w celu wykrycia problemów w rozwoju. Diagnoza powinna obejmować również takie obszary jak sprawność fizyczną, rozwój, funkcje słuchowe i wzrokowe.
Zachowania agresywne lub autoagresywne wśród podopiecznych- celem szkolenia jest poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej agresji i autoagresji osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz doskonalenie metod przeciwdziałania agresji i postępowania wobec zachowań agresywnych wśród podopiecznych.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?